Buurman en Buurman reizen de wereld rond

Ayutthaya en Khao Yai N.P.

Sawadee allemaal,

Daar zijn weer met een nieuwe update van onze, tot nu toe fantastische reis. De afgelopen dagen zijn we heel druk geweest. We zijn vanuit ons luxe, maar oh zo WiFi loze, resort vertrokken naar de oude koningsstad Ayutthaya.
Bij aankomst in het 'hotel' vielen we bijna om van schrik. Er zat namelijk niet alleen een oma op tafel, 14 katten in de lounge, een oom die om de 2 minuten vroeg "Thai Massage?", nee het was geen hotel maar een homestay. We sliepen bij Thaise mensen thuis. Nadat we een beetje bijgekomen van de schrik gingen we een tuk-tuk tour langs de tempels. Eigenlijk ging het al enigszins mis bij de eerste tempel, we hadden om 17.00 met de driver afgesproken op dezelfde plaats als waar we afgezet waren. Wij stonden er om 16.50 braaf te wachten. Maar geen driver te bekennen, rond 17.30 waren we er klaar mee en wilde Melissa opstaan om te gaan. Gelukkig is Melissa in Thailand door haar lengte een echte verschijning en toen hoorde we ineens geroep, "I am here". Stonden we allebei te wachten, maar de driver op een andere plaats. Verder een geinige tour, we vonden de disco tuktuk stiekem leuker dan de tempels. Die lijken snel op elkaar.
Na een dag moesten we nu echt zelf gaan reizen naar volgende bestemming Khao Yai. Hier ligt een nationaal park. We kochten een kaartje, derde klasse, en waren 3 uur kater op bestemming. Later kwamen we erachter datbwe een kaartje voor de tweede klas hadden van de reisorganisatie, oeps. We mochten s middags lekker relaxen, gevolg mega verbrand, maar zo krijgen we misschien toch een kleurtje. We hebben 's avonds een grot met vleermuizen bezocht, Blijdorp kinderspel, dit was the real deal, jammer genoeg was Monty de Python er niet. Later hebben we ook nog gezien hoe ze naar een andere plek gingen.
Toen we terug kwamen, Anton opletten nu, ging Sanne na het eten even naar de WC en mocht je het niet weten, je MAG geen toiletpapier in de wc gooien. Maar, Sanne was eigenwijs en deed het toch. Gevolg, een overstroming van de WC. Na gezocht te hebben met de hotelmedewerker naar een ontstopper, welke onvindbaar was, kregen we een nieuwe kamer. In de tussentijd nog aangevallen door een likkende hond, maar toch de weg naar de nieuwe kamer gevonden. Bijkomend feit, de nieuwe stoel was ook stuk waardoor een mooi gat in de broek zit.
Na een korte nacht gingen we 's ochtends naar het nationaal park. We gingen een wandeling maken van ongeveer 3 uur, maar dit werd uiteindelijk 4,5 uur vanwege onze overenthousiaste gids. Het was geweldig en hebben veel dieren gezien, apen, slangen, duizendpoten en nog veel meer. En buurman en buurman waren best trots (en er een beetje klaar mee). Maar we gingen later nog twee watervallen bezoeken. Denk nu niet, oh dat is relaxt zeg, nee de watervallen hadden fijne trappen om er te komen, beginnend bij 200 en de laatste nog meer. Na een lange tocht stapten we moe, maar voldaan ons bed in. Melissa met inmiddels zo'n 20 muggenbulten extra.
Morgen staat een dagje reizen op het programma, van Pak Chong naar Bangkok, en met de nachttrein naar Chiang Mai, waar we twee hoogtepunten van de reis gaan doen ziplinen (kabelbaan) en een dag naar de olifanten.
Trusten!

Henk

Een prachtig verhaal met veel belevenissen en indrukken. Als de grote organisator vergeet en extra betaald moet worden is er wel iets aan de hand!!! Gelukkig is Melissa jullie herkenningspunt voor iedereen. Natuurlijk hebben zij in Thailand nieuwe kleding met afwijkende merknaam zoals: ADIBAS en HUMA en KINE. Gelukkig grote rugzak om te vullen. Vreemde diersoorten lopen in Nederland in vrijheid los dus dat is een plus punt voor ons. Opvallend was deze keer niets gelezen over het eten. Wij hebben heerlijk een balletje gehakt op het menu!
Bon voyage Henk

Anton

Relaxen zonder je te verbranden in een Tuk-Tuk kun je volgens mij in Amsterdam ook.... Haha. Stonk het niet heel erg bij die vleermuizen? Ik lees niks over aantrekkelijke Aziatische mannen...... nog niets tegen het lijf gelopen?

Elly

Wat een geweldige verhalen van jullie en wat een ervaringen. En dan horen wat muggenbulten! er gewoon bij vindt je niet? Ik wacht met veel plezier jullie volgende verslag af. Groetjes, Elly