Buurman en Buurman reizen de wereld rond

Zuurstofflessen, zandvliegen en ziekenhuizen

Sawadee lieve mensen, daar zijn we weer! Was de vorige blog uit heerlijk Koh Tao, deze is het ook! We hebben wel een uitstapje gemaakt naar het buureiland Koh Phangan (die van de fullmoon party's) maar zijn weer lekker terug!
De afgelopen dagen hebben we veel leuke dingen gedaan. Toen we vorig jaar naar Thailand gingen had buurman 2, 1 verzoek: ze wilde gaan duiken! Op dinsdag was het zo ver, we kregen na een introductie, opwaartse kracht, massa, klaren blabla, de eerste echte les in de zee. Dat was best spannend. Je vergeet namelijk dat je naast een zware zuurstoffles ook lood krijgt (zwaardere mensen drijven eerder leerden we s ochtends, BAM dag ego). Gewapend met elk 6 (!) loodblokjes sprongen we de boot af. Waarna je snel, snel, snel van instructeur Sjors, het vest moest opblazen zodat we niet zouden zinken. Echter vergat de vriendelijke doch populaire Sjors te zeggen dat je naar achter moest leunen bij in het water lopen/springen. Gevolg een liefdevolle ontmoeting met het blonde hoofd en zuurstoffles. Gelukkig was instructeur Sjors heel behulpzaam, hij lachte keihard. Na wat korte oefeningen, klein paniekmomentje (je moet immers ook uitademen in dat ding) gingen we op 8 meter de oefeningen doen. We moesten het mondstuk terugvinden, 90graden hoek en dan grijpen naar achter etc. Dit was trouwens best handig, want buurman 1 sloeg buurman 2 meerdere malen op het mondstuk, beetje extra oefening. Na ongeveer 60 minuten onder water moesten we terug, en konden we kiezen of we een tweede duik wilden maken. Buurman 1 ging lekker zonnen op het dek en buurman 2 ging nog een keer. Super gaaf! Dat smaakt zeker maar meer, overigens niet voor 1, maar daar later meer over.
'S avonds hadden we trouwens bezoek van twee hele grote kakkerlakken. We schrokken enigszins van deze gasten, zo erg dat de buren kwamen vragen of alles goed ging. Oepsie! Nee, alles gaat prima hoor!
Met die gave duikervaring op zak gingen we eiland hoppen, we gingen met de ferry naar het andere eiland. Dit keer geen gegooi met tassen maar een vrij relaxte tocht. Na aankomst in nieuwe hotel, verdorie weer die trappen, huurden we de dag erna een scooter en gingen rondtoeren. Top, een scooter heeft namelijk het natuurlijke airco systeem dus dat was heerlijk! Lekker rondgereden en secret beach bezocht. Het was trouwens niet zo geheim, er stond een groot bord ;)
Na een paar dagen had buurman 1 nog steeds last van he, wat en wat zeg je nou! Dus we besloten er even naar te laten kijken. Het is namelijk bij duiken dat je je oren moet "klaren" na elke 1 à 2 meter duiken moet je deze gelijk zetten door met je vinger je neus dicht te doen. Buurman 1 was dit vergeten en had dus water in de oren en was ongeveer 80 jaar qua gehoor. Na een tochtje langs alle veerponten, "nee we hoeven nog niet weg!" kwamen we aan bij het ziekenhuis. De theme song van ER klonk, toen we binnenstapten en gelijk de bloeddruk en gewicht werd gemeten hahaha, (ego?) daarna kwamen we in een kamertje, waarin de dokter in een roze minirok zat en de oren bekeek. Conclusie: oorontsteking. Na bij de apotheek de antibiotica betaald te hebben gingen we weer. Trouwens een stuk beter geregeld als in Nederland, geen gezeik met etiketten maken en lang wachten. Dokken en gaan.
Het laatste hotel van Phangan was een toppertje. We kregen een gratis upgrade naar een top kamer. Echter gingen we samen, romantisch zogezegd, eten op het strand. Nu leven er naast muggen ook zandvliegen in Thailand. En ook deze zijn dol op ons. Er hing een zwerm boven ons, dus na snel te hebben gegeten zaten we snel in onze veilige airco, met Netflix (we doen een horror movie marathon).
Ook mochten we gratis yoga les doen, leek ons leuk en een toffe ervaring. Bij aankomst was het inmiddels 38 graden en mochten we na een korte zonne, buddha of whatever groet beginnen. Hier begonnen de problemen al: 38 graden en beweging staat gelijk aan= zweet! Na een paar oefeningen vielen we bijna van matje. 1 iemand, geheel geheim wie, moest op de ondergrond omdat ze bijna op een zeer serieuze cursist met dreadlocks viel bij de liggende hond stand. Na anderhalf uur waren we kapot en de spieren erg gevoelig, nu moeten we snel maar weer een massage doen. Want we toch een spierpijn!
Wij genieten tot woensdag op Koh Tao en gaan dan richting Samui waar we een air BNB hebben. We zijn benieuwd.
Liefs!
Buurman en buurman!

Gerda

Wat een avonturen maken jullie mee, volgens mij trekken jullie dit aan. Sterkte Melissa, en we zien jullie over een week weer terug in het veilige (!) Nederland. In ieder geval nog veel plezier!

Henk

Yoga, dat is toch denken dat je op vliegend tapijt naar nirwana vliegt maar blijkt dat je met twee benen op strand bent blijven staan? En daar krijg je spierpijn van ? Of een excuus om gemasseerd te worden ?? Gelukkig hebben jullie Finding Nemo en Dory kunnen naspelen in het water! Waarom geen foto van de arts in roze mini rok geplaatst? In Monsterum hebben wij de bruisende , kokende braderie achter de rug. Om krachten op te doen moeten wij op doktersadvies biefstuk eten. Veel plezier bij de kookles en ik schat dat een ingrediënt rijst zal zijn. EET SMAKELIJK wat zeg je ????? eet smakelijk

Henk

Zitten wij naar onze favoriete zender MAX te kijken en wat zien wij voorbij komen: Masterchefs in Thailand! Wie staan daar op het strand te kokkerellen ??? Buurman en Buurman achter de stoof dat beloofd iets als jullie terug zijn. Zag er lekker uit enne geen vis natuurlijk. Lekker rijst erbij !!!!

Steven

De schrijfster van deze blog moet maar eens overwegen om een reisboek te schrijven. Wordt vast een bestseller en dan niet perse vanwege de avonturen, maar vanwege de komische schrijfstijl. Heerlijk om te lezen! Niet alles kan meezitten als je drie weken van huis bent.. Jullie overleven het wel zo te lezen. Oei, een oorontsteking is héél vervelend. (Ik weet er alles van!) Sterkte! Ik geloof dat ik net als Henk wel van de nieuw opgedane kookkunsten wil komen proeven zodra je weer in het land bent! Have fun!