Buurman en Buurman reizen de wereld rond

Fotoprioriteiten vs foto's, brandalarmen en een echte escorte naar de gate, we zijn begonnen!

Het avontuur is begonnen, en vraag niet hoe. Buurman en buurman doen hun naam grote eer aan! Om bij het begin te beginnen. We stonden vrijdagnacht braaf om 04.00 op Schiphol, we zijn niet voor niets op tijd komende Nederlanders. Helaas ging de balie pas om 04.30 open dus moesten we even wachten, fijn zo'n advies dat je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn. Dat zorgde wel voor een leuk schouwspel bij het grondpersoneel, die druk bezig waren met mandjes en A4tjes.

Overigens goed dit even te weten, de afgelopen weken hebben we meerdere malen contact gehad met WTC waar we onze tickets hadden geboekt, betreffende het direct kunnen inchecken en vervoer in Londen, dit was allemaal geen probleem volgens heen (al adviseerden ze een route door London die 6x zo duur was als met OV).

Maar goed, we gingen inchecken bij Cindy (zo hebben we haar genoemd, ze was wellicht nog meer gestrest dan een stressbal, maar goed.) We konden dus toch niet voor alle vluchten tegelijkertijd inchecken, -1 WTC. Maar gingen vrolijk op pad, er hoort natuurlijk iets mis te gaan.

Nu is Schiphol een heerlijke plek, en gingen we op zoek naar de fotobooth van de ING. Na meerdere gezinnen buitenspel te hebben gezet, want kom op; die foto moet perfect, kwamen we als laatste aan bij de eerste vlucht. Oeps, eigen schuld.. We kregen als bedankje hiervoor een gratis upgrade naar de first Class, dat was een fijn uurtje.

Aangekomen op London City was het haasten, we wilden zo snel mogelijk onze tassen, want we hadden 3.20 minuten voor de overstap en moesten nog inchecken. Wat je minimaal een uur van te voren moest doen, dus 2.20 om van de ene kant van Londen naar de andere te reizen.

Vrolijk liepen we de douane door en na een zeer harde bel, dachten we dat onze backpacks eraan kwamen, maar dat hadden wij goed mis. Er was een brandalarm, en iedereen werd geëvacueerd. Top. Na veel bijkomende stress en verlies van kostbare tijd hadden we onze backpack in handen en leidde buurman 2 de weg naar het zo gevreesde vliegveld Heathrow. (Zie hiervoor onze vorige blogs).

Aangekomen op vliegveld, we hadden trouwens nog 5 hele minuten om in te checken, renden we naar de balie waar we twee zeer vrolijke en vriendelijke dames onze paspoorten overhandigden. Dit ging lukken!

MIS! We stonden niet in de vlucht, -2 voor WTC, dit zorgde voor een zekere toename van stress, zeker omdat de zeer vriendelijke dames besloten ons te negeren. Uiteindelijk mochten we na het WK zuchten en steunen mee op de vlucht. Ik denk dat Penny heeft gewonnen.

We werden bijna aangevallen door de douane, niet nieuw overigens, want we hadden een speciale escorte richting vliegtuig, lekker snel was het wel! Maar mochten uiteindelijk we als twee diva's plaatsnemen op 4 stoelen met niemand voor ons. Was de stress toch ergens goed voor. Die 13 uur konden we even bijkomen!

We zitten nu te wachten op het vliegveld in Maleisië, nog 1 vlucht te gaan!

Tot snel!

Liefs, Buurman en Buurman

Marian

Sowee wat een stress verhaal weer! Gelukkig hebben jullie onderhand ervaring hiermee.mooie vakantie voor jullie gewenst hoor!dikke knuffel

Henk

Een goed beginnvan vakantie ach alternatiefvzou zijn geweest 120 super zware tegels in achtertuin te leggen!! Mooie foto van leeg vliegveld, kennnen jullie de film the Langoleers van Stephan King. Een must als. Je op leeg vliegveld hebt gestaan. ,
Misschien andere naam voor jullie als reiziger: STRESS & KIP . Zelf kiezen wie wie is. Veel plezier en lekker veel nasi eten.