Buurman en Buurman reizen de wereld rond

Bali, een druk bezocht godeneiland

Zoals in de vorige blog aangegeven zijn we onze laatste dagen op het eiland Bali. Bali is natuurlijk favoriet van veel mensen, dus wij waren benieuwd. We zijn begonnen in het noordoosten, Lovina. Hier schijnen de dolfijnen voor de kust te zitten en gaan dus ook vele bootjes 's ochtend op zoek naar deze arme dieren. Nu hebben wij van ons avontuur met de olifanten in Sumatra geleerd dus we hebben het erg rustig aangedaan. Een beetje liggen bij het zwembad en nadenken wat we willen eten. De dolfijnen hebben we al in Curacao mogen ontmoeten.

Na het rustige maar wel lekker relaxte Lovina stond ons de rit naar Ubud te wachten. Een ritje van 3 uur, maar onze driver was een beetje getikt en was er binnen een uur al. Overigens lag onze maag nog ergens in Lovina na aankomst. Hij doet waarschijnlijk auditie voor de Indonesische versie van Speed, want hij reed echt als een driver aan de speed.

Na aankomst in Ubud gingen we snel naar de markt, uiteraard met de benenwagen, anders geen geld voor de souvenirs. De vele taxi drivers dropen teleurgesteld af. De markt stond gelijk aan de gemiddelde westlandse braderie, met grote afwezigheid van de panfluiters. Niet zo bijzonder dus. Na de markt naar een lokaal zilverfabriekje, die nogal moeilijk te vinden was. De chauffeur vroeg zelfs aan ons de weg. Maar we zijn er gekomen, mooie dingen gezien en gekocht.

De andere dag gingen we weer iets doen, na al dat luieren ook wel lekker. We gingen mountainbiken. Best een toffe tocht, echter was de gids wel twee selfiebeluste Indiërs kwijt onderweg. Deze werden gevonden en na een rijsttafel gingen buurman en buurman even onze eigen weg, niet door ruzie of dergelijk maar de vermoeidheid sloeg even keihard toe. Dus de ene buurman slapend en bakkend aan het zwembad en de ander liggend in de airco met een film (the last Samurai) wie waar was is te zien op de foto's ;)

Na ons bezoek aan Ubud gingen we naar Sanur, aan zee. We zouden om 12.00 worden opgehaald, wat 13.15 werd. Bij aankomst ontstond er een "lichte" discussie over laat uitchecken, wat gelijk stond aan de kosten van een Nederlandse hotelkamer. Uiteindelijk besloten we het maar te laten in in de extra tijd naar de beautysalon te gaan donderdag. Maar hierna kwam de volgende discussie. We hadden een kamer met niet sluitende buitendeur gekregen. Romantisch natuurlijk, kan je de sterren zien of whatever, maar staat voor ons gelijk aan onze hatelijke vrinden de mug, en hun bulten. Dus nadat we het hele terrein over zijn gegaan kregen we een nieuwe kamer.

Hier hebben we onze laatste dagen vertoefd, beetje zwemmen, eten en op souvenir jacht. Vrij saai dus ;)

Nu zit ons avontuur er al op. We hebben genoten van onze reis, natuurlijk met geweldige dingen die we gedaan hebben. Bali was erg relaxed, Java mystiek en soms betoverend maar Sumatra heeft bij ons een speciaal plekje gekregen, met haar dichte jungle, orang-oetangs en geweldige mensen. Indonesië was geweldig! Op naar huis!

Dag lieve mensen, we hebben genoten van jullie lieve en soms ook hilarische reactie! Misschien tot de volgende keer!

Dag hoor!

Henk

Op vrijdag staat de Nederlandse Über taxichauffeur op Schiphol te wachten. Met tandpasta smile in verband met selfie met de reisgenoten. Na het bezoek aan Sumatra is film Planet of the Apes een aanrader. Veel gelijkenissen met de echte mensen wereld. !!!!?
Mooie verhalen en ware belevenis voor jullie geweest lijkt mij.
Een half jaar om na te denken en sparen voor volgende continent???

Marian

Mooie vakantie geweest meiden en weer veel beleefd.nu weer terug naar jullie huisje en de nederlandse prak?