Buurman en Buurman reizen de wereld rond

Eerste dagen in Bangkok

Hallo allemaal,

Hier dan onze eerste blog uit een warm en vooral druk Bangkok. Om bij het begin te beginnen, we zijn dinsdag vanaf Schiphol gevlogen naar Helsinki, waarna we een relaxte vlucht hadden naar de wereldstad Bangkok. Om ongeveer 07.00 's ochtends lokale tijd zijn we geland en mochten we zomaar door de douane, hiephoi. Verder hebben we een mooie tempel bezocht, met liggende gigant buddha, en zijn we erna aan onze jetlag gaan werken

De volgende dag hadden we een hoop plannen. We stapten vol enthouiastme in de taxi. Midden op de (drukke) snelweg kreeg de chauffeur panne. We heten niets voor niets buurman en buurman. Toen de man zijn taxi gemaakt had, konden we 5 meter rijden, waarna er weer een geluid kwam. Taximan, "this always happens." Na kunstig monteurwerk van de oude man, AOW is geen gegeven in Thailand, konden we weer op weg. Nu zonder pech. Nu konden we dan echt naar de Crocodile Farm. Hier hebben, ja we weten het, een foto gemaakt met een tijger en zijn we vol goede moed naar een show met krokodillen gegaan. Nu zijn krokodillen niet onze lievelingsdieren, ze hebben te grote tanden en wispelturig karakter, maar we zijn er weggaan. Er zat een school gillende kinderen te juichen voor de mannen in 'stoere' rode pakjes, waar wij voor de krokodillen waren. Het was stom, de krokodil kon nooit winnen, en wij vonden het zielig. Dus we gingen naar een vijvertje om ze te voeren, waarna Melissa een halve kip op de kop van de croc gooide, BAM. Ook geen succes. Toen maar terug.

De rest van de middag op het authentieke, not, Kao San Road rond gelopen. We kwamen er trouwens met de tuktuk, top. Daarna op een markt typisch Thais gegeten. Nu richting bed, want morgen gaan we richting de river Kwai. Het busje komt om 06.10 dus wij sluiten de luiken.

Bye bye, van ons.

Marlies

Haha, geweldig begin van de reis!! Enjoy!! Al lekker gegeten?

Melis en sanne

Wouw wat heb ik een stoere dochter!wat super dat jullie dit mogen meemaken.x x

Marian hulspas

Er moest dus mijn eigen naam boven.il was een beetje dom.de vorige was dus van mij

gerda

Ben het met moeder Melissa eens! Wat een avontuur! Mooi meiden, tijgers eng, crocodillen nog veel meer! Geniet ervan!

Henk

Op naar de brug over de rivier, vast indrukwekkend. Hopelijk geen krodillen in deze rivier. Pas goed op jullie zelf.! Hier een zomerstorm aan de kust.
Vandaag de beklimming van Alp 'd Huez dat jullie dat moeten missen. Of kijkt men in Thailand ook naar de Tour de France. Vast wel even wedden wie eerste boven is. Veel plezier enne eet smakelijk.