Buurman en Buurman reizen de wereld rond

Chiang Mai

Hallo allemaal,
Na de geweldige jungle trekking stond een dag van alleen maar reizen op het programma, we zijn met de trein terug gegaan naar Bangkok, waarna we de Slaaptrein hebben genomen naar Chiang Mai. Bij aankomst werden we overspoeld door ruim 30 taxi en tuktuk drivers om ons mee te nemen naar het hotel.
Bij aankomst in het hotel stond een rustige dag op het programma, we hadden geen plannen. Maar aangezien het geen lekker weer was, hebben we een illegale taxi genomen, en zijn richting de snake Farm gegaan. Bij aankomst was de show al bezig en gingen we snel zitten. De mannen deden allemaal trucjes met Thaise en konings cobras, ze vonden het overigens ook erg leuk ons te laten schrikken. Daarna hebben we nog geknuffeld met een python en een comodoveraan.
Daarna wilden we eigenlijk wel terug, maar de driver had nog vele goede opties. Hij wilde erg graag naar monkey town, wij besloten naar de tiger kingdom te gaan. Hier hebben we een foto gemaakt met een 4 weken oude tijger, heel gaaf.
Die avond zijn we naar de nachtmarkt gegaan en hebben we een ladyboy cabaret bezocht, lekker fout.
De volgende dag stond het ziplinen door de jungle op het programma. We hebben door de boomtoppen geabseild, door ladders gekropen en via de ziplines over de rijstvelden gesjeesd. Het was heel gaaf. Al vonden we het in het begin best spannend.
Op zaterdagstond ons hoogtepunt van de reis op de planning. We gingen een dag olifanten verzorgen. Na een rut van twee uur kwamen we in de middle of nowhere aan. We kregen eerst uitleg over de commando's voor de olifanten. Daarna gingen we oefenen met opstijgen, naar voren en achteren lopen en stoppen. Daarna ging het dan echt beginnen, we mochten samen olifant cookie besturen. We moesten eerst een hele steile modderige heuvel af en daarna gingen we het water in. We mochten de olifant wassen en scrubben en Cookie maakte ons natuurlijk lekker nat. Daarna gingen we door de rivier terug en namen we afscheid. Wat was dit bijzonder!