Buurman en Buurman reizen de wereld rond

Leve de douane

Dag allemaal,

Niet vanaf een warm strandje met een cocktail in de hand, maar vanuit een (koud) en regenachtig Nederland. We zijn er weer!

Nu zijn we gelukkig veilig aangekomen op Schiphol, wat lief dat daar zoveel mannetjes in het blauw stonden om ons te verwelkomen, maar we hebben nog wel wat dingen meegemaakt.

De laatste van onze dagen hebben we in een airBNB gezeten, voor wie niet weet dat dit is, het is een wat je via een particulier huurt. In ons geval hadden we een benedenwoning voor onszelf en een prive zwembad. Dit was erg relaxt, want wij ''zeer ervaren reizigers - volgens ons host David'' hadden een kleine irritatie tegen de chinezen ontwikkeld. In dit huis was er geen te vinden, op misschien de waterkoker na (die was made in China). De eerste dag hebben we rustig aangedaan, maar de tweede dag hebben we weer wat actie opgezocht. We gingen weer ziplinen! DIt hadden we vorig jaar in Chiang Mai ook gedaan en we wilden wel weer wat actie!

We werden opgehaald en na een avontuur door de bergen met de 4x4 kwamen we aan bij de locatie. We zaten in een groepje met 3 mensen uit Isreal en 6 Chinezen (hiephoi). Nu was onze strategie zo ver mogelijk bij de Chinezen vandaan te blijven, maar dit was niet zo'n goede. De man uit Isreal had zich voorgenomen zoveel mogelijk te leren van anderen. Het gevolg: voornamelijk Melissa werd compleet uitgehoord door de beste man. De leukste vraag was toch wel: ''Hoe lang ben jij eigenlijk? Is dat normaal in Nederland en voel je je niet lang?'' Kortom, de liefde voor de chinees die geen engels sprak groeide weer. Het ziplinen was erg leuk! Halverwege ging het helaas keihard regenen, regenseizoen, en werden de lijnen iets natter. Buurman en Buurman hebben een voorliefde voor FAST en als het eigenlijk te laat is remmen. Nu was buurman 1 een beetje overmoedig geworden, er werd gesproken over Superwoman. Deze superwoman ging op een stuk zo hard dat er een alternatieve rem nodig was, de begeleider. Conclusie, veel gelach en twee grote blauwe plekken.

De andere dagen en Samui hebben we het wat rustiger aangedaan, buurman 1 moest herstellen ;) We zijn naar een avondmarkt gegaan, een Thaise bioscoop bezocht en lekker naar de MAC gegaan.

Op zaterdag gingen we terug. Uiteraard kwam de liefde van de douane voor Sanne direct weer boven want bij het inchecken werd miss Sanne van Ruijven al omgeroepen. Bij aankomst bij de gate stond zelfs de naam geschreven en stond de zeer vriendelijke mevrouw van Bangkok airways te wachten. Na een korte vraag werd buurman afgevoerd in een busje. Buurman 2 bleef alleen achter. Sanne werd afgevoerd naar de douane waarbij het dodelijke wapen van de ''mobiele oplader'' verwijderd moest worden. Overigens hadden ze ook de tassen erna omgewisseld. Ondertussen was Melissa alleen bij de gate en deze werd op zeer vriendelijke manier opgeroepen naar het vliegtuig te gaan: GOOOO NOW!!!!''. Sanne was net op terug terug van haar avontuur en zo vliegen we naar het beste vliegveld: Singapore! Hierna mochten van 13,5 chillen naar Londen en rond 09.00 plaatstelijke tijd waren we terug in Nederland.

Hiermee kwam onze reis ten einde, zoals jullie misschien hebben gelezen, hebben we het geweldig gehad. Thailand zal voor ons altijd een bijzonder land blijven, maar we hebben wel onze reis op een positieve manier afgesloten!

Op naar het volgende avontuur!

Kitty Hendriks

Nou zo te horen hebben jullie inderdaad wel het e.e.a. meegemaakt, dat met die douane dat alleen Sanne mee moest en Melissa achterblijven zijn wel heftige dingen
Gelukkig is alles goed afgelopen en zijn jullie weer veilig thuis. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en super om zo een beetje met jullie mee te reizen door jullie prachtige verhalen, groetjes Kitty

Gerda

Was weer een bijzonder en leuk verhaal. Mooi dat jullie je reis hebben afgemaakt en positief hebben afgesloten. Op naar de volgende reis ?